maandag 27 oktober 2014

De Tempelberg in Jeruzalem hoort toe aan het Joodse Volk van Israël

Het gebeurt voortdurend. Een buurman klopt aan uw deur en zegt: “Ik heb wat mensen op bezoek, zou u het erg vinden als ik mijn auto op uw oprit parkeer?” Maar hoe zou het zijn als u bij uw buurman aanklopte en zei: “Ik beloof u dat ik niet zal parkeren op mijn eigen oprit.” Hij zou vrij verbaasd staan kijken en denken dat je niet helemaal goed bij je hoofd bent.

 

Maar dat is wel precies wat premier Netanjahoe deze week deed. Hij stuurde een geruststellend bericht naar koning Abdullah van Jordanië en verzekerde hem dat hij niet de bedoeling heeft om de Joden toe te staan om te bidden op hun eigen soevereine en bijbelse Tempelberg. Het laatste wat ik ooit van Bibi zou zeggen is dat hij niet goed bij zijn hoofd is. Maar u moet zich afvragen waarom hij het nodig vond een dergelijke kruiperige verklaring af te leggen, het minst van al tegenover de koning van Jordanië.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Zie: HTML-tags in reacties toepassen en open met deze link een nieuw tabblad of nieuwe pagina om de aanwijzingen te kunnen raadplegen.