woensdag 20 juni 2012

Spreken Genesis 1 en Genesis 2 elkaar tegen?

N.a.v. het beluisteren van deze toespraak van Ed Meenderink (die zich dominee laat noemen, wat 'heer' betekent, terwijl alleen Jezus Heer is), omdat iemand mij op hem attendeerde, ontdekte ik (naast ook goede dingen die hij zei) een aantal dwalingen die hij uitdroeg en één daarvan was zijn overtuiging dat er een tegenstrijdigheid zit in de scheppingsverhalen van Genesis 1 & 2.

In antwoord daarop vond ik deze webpagina's die goed uitleggen dat er helemaal GEEN tegenstrijdigheid bestaat tussen de scheppingsverhalen van Genesis 1 & 2: Spreken Genesis 1 en Genesis 2 elkaar tegen? 

Genesis 1 en 2 - alleen een scheppingsverhaal?


Ed Meenderink beweert ook dat de eerste vijf boeken van de Bijbel NIET door Mozes zouden zijn geschreven, maar dat ze door meerdere (onbekende) auteurs tot stand zouden zijn gebracht, en dat acht ik ook een dwaling.


Tevens gelooft hij dat er meerdere werelden zijn in het heelal waarop zich intelligent leven bevindt, maar dan zeg ik: indien dat menselijk leven is dan zou/zal de Heer Jezus Christus daar ook zijn leven (hebben) moeten geven, namens God, en dat zou/zal Hij dan HEEL VAAK (hebben) moeten doen om die zondaren te redden, zoals Hij dat ook op aarde heeft gedaan en dat is ABSOLUTE KOLDER, want de Heer Jezus heeft éénmaal ooit zijn leven gegeven aan het kruis en dat doet Hij daarna NOOIT MEER!


Ed Meenderink is nogal onder de indruk van het enorm grote heelal, maar ik ben veel meer onder de indruk van mijn enorm grote God die een zogenaamd klein planeetje schiep waarop het HELE verhaal van God met zijn schepping en met de mens zich afspeelt en NERGENS anders in het heelal is er fysiek leven dan alleen hier op aarde, want de aarde is het CENTRUM van Gods liefde en de FOCUS van zijn aandacht, omdat Hij weet dat er NERGENS anders dan op aarde leven in het heelal is.

Ook gelooft Ed Meenderink in de waanzin dat gevallen engelen en mensen(vrouwen) geslachtsgemeenschap zouden hebben gehad in Genesis 6, en in antwoord daarop plaatste ik dit topic:

SEKSENDE GEVALLEN ENGELEN



Kortom: wat ik tot nu toe van Ed Meenderink hoorde kan grotendeels worden weggezet als dwalingen.


Over de hoofdzaken van het Christelijke geloof kan ik het wel met hem eens zijn, maar helaas laat hij zich leiden door zijn zogenaamde grote 'kennis' waar ik echter niet van onder de indruk ben.

1 opmerking:

  1. Iemand die te laf en beroerd was om zijn/haar naam te gebuiken, zei het volgende: "Hoi Hanss. Ik heb die studie ook gehoord en wat dominee Meenderink daar zegt over genesis is wat momenteel op elke theologische faculteit als algemeen aanvaard geleerd wordt hoor! Als je dat een dwaling wilt noemden, dat kan, dan dwaalt dus de hele theologische wereld....Maar het is geen " vondst' van Ed M. die vertelt gewoon wat hem in de studie geleerd is."

    'Prachtig'....'geweldig', maar wat koop ik hiervoor?

    Het koninkrijk van God is voor de KINDEREN en niet voor wezens die wijs in eigen ogen zijn.

    En wat zijn 'volwassenen' nu eigenlijk?

    Groter gegroeide KINDEREN die grote kans lopen DEMENT of 'KINDS' te worden als ze ouder worden.

    En als ze sterven is het uit met al het gekrakeel

    Dat geldt voor ONS allemaal!

    Wat zijn mensen toch IJDEL en ijdel betekent NIETSZEGGEND.


    Wees liever ALS een kind, en dan komt alles GOED, dankzij JEZUS!

    BeantwoordenVerwijderen

Zie: HTML-tags in reacties toepassen en open met deze link een nieuw tabblad of nieuwe pagina om de aanwijzingen te kunnen raadplegen.