donderdag 11 april 2013

Want de grote dag van Zijn toorn is gekomen, en wie kan bestaan?


Ik las dit artikel:



Ik had dat al gezien via de bron, maar ik schonk daar weinig aandacht aan, omdat ik niet geloof dat het zin heeft om hiermee bezig te zijn, maar onderaan dat artikel zag ik wel weer een opmerkelijke foute Bijbeltekst staan:


Valt op ons en verbergt ons voor het aangezicht van Hem, die gezeten is op de troon, en voor de toorn van het Lam; want de grote dag van hun toorn is gekomen en wie kan bestaan?' (Opb.6:13-17)


Met name gaat het me om de meervoudsvorm HUN, alsof God uit meerdere personen bestaat, terwijl er maar één God is.

Dit zegt echter de Statenvertaling, editie 1977:

Want de grote dag van Zijn toorn is gekomen, en wie kan bestaan?

Zie HIER meer vergelijkende vertalingen.


Het is niet "God en Jezus", alsof het om twee verschillende personen zou gaan, die het wel steeds eens zijn met elkaar, maar het gaat om ÉÉN persoon: God, die zich aan ons mensen openbaarde middels de mens JEZUS Christus.

ER IS MAAR ÉÉN GOD!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zie: HTML-tags in reacties toepassen en open met deze link een nieuw tabblad of nieuwe pagina om de aanwijzingen te kunnen raadplegen.